14 Mayıs 2012 Pazartesi

Baykuş Kurabiye...


çocuklar için baykuş kurabiye

Malzeme:


1 yumurta
100 gr tereyağı
100 gr zeytinyağı
2 kahve fincani toz şeker
1 vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı un ( cıvık olursa un ekleyebilirsiniz)
Kakao (burnunda  ve gözünde kullanıyoruz)
Damla çikolata ( gözü için kakaolu hamur yerine kullanabilirsiniz)

Hazırlanışı:


Tüm malzemeyi yoğurup merdaneyle açıyoruz. Su bardagıyla yuvarlaklar kesiyoruz bu gövdesi olacak. Şurup kapağıyla minik yuvarlaklar kesip büyük yuvarlakların üzerine koyuyoruz. Bunlarda kuşun gözleri olacak. Damla cikolataları gözlerin içine bastırarak yerleştiriyoruz. Minik bir hamur parçasına kakao ilave edip kahve rengi hamur elde ediyoruz ve burun şekli verip kuşa yapıştırıyoruz. En alta çatal yardıyla izler yapıyoruz ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip önceden ısıtılmış 170c fırında 10-15 dak. Pişiriyoruz.

Afiyet olsun.

16 yorum:

oytunla hayat dedi ki...

eline sağlık. çok hoş gözüküyor :) mutlaka denenecekler listeme ekledim...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok şeker olmuşlar canım.ellerine sağlık.sevgiler.

*mehtap dedi ki...

çok şeker bakıyorlar..

u.aydin dedi ki...

o tabak tabiki de biter boyle sirin olursa,sevgilerle ellerine saglik...

bereketli sini dedi ki...

çok hoşlar,çocuklar bayılmıştır eminim.ellerinize sağlık çok hoş görünüyorlar.

Melike - Habibe dedi ki...

ellerine sağlık canımm baykuşlar çok hoşşş :)

Özgür Tatlar dedi ki...

gozleride pek portlek olmus baykuslarin.hemen yutmak lazim onlari.

pastaguvercini dedi ki...

şu an yapıyorum bakalım sizinki gibi güzel olacak mı :)

Nejla dedi ki...

ayyy.... cok sekerler

çocuklu hayat dedi ki...

özlem hanım tarifde un 1 bardak ama çok cıvık oldu. ekleyebilirsiniz yazmışsınız. ekliyorum sonucu yazarım

O tabak bitecek dedi ki...

Bazen bardakla fincala kaşıkla verilen ölçüler evde kullandığımız ürünlere göre farklılık gösterebiliyor. bendeki su bardağı biraz büyükçeydi.. Zaten ekleyebilrisiniz demiştim..

Hayatın Tatları dedi ki...

çok beğendim bende ilk fırsatta denemek istiyorum. ellerinize sağlık :)

Hayatın Tatları dedi ki...

denedim ellerinize sağlık çocuklar bayıldılar. ağızda dağılan mis gibi kurabiyeler oldu :)

Adsız dedi ki...

Tarifte kakao demişsiniz ama bende kakaolu denedim, baya koyu oldu sizinkilerin rengi pek bi açık.. Kakao kullanmadınız mı acabaaaa ?????

O tabak bitecek dedi ki...

kakaoyu kurabiyenin burnunda kullanıyorsunuz adsız arkadaşım.

Adsız dedi ki...

Kurabiye yapmayı denememis biri olarak bu tarifle başladım, ama hamur cıvık olunca un ekledim sert oldu. Bir de gözler ve burnu iyice bastırmak gerekiyormuş, pirince düştüler. Baykuşkurabiyelerim hayalkırıklığı oldu, birara cesaretimi toplayıp tekrar deneyecegim (Züleyha)