26 Şubat 2012 Pazar

Pazılı Köfte ve Havuçlu Bulgur Pilavı...






Pazı içinde bol miktarda demir,magnezyum, A,C,K, E vitaminleri içeren bir besim maddesi, Kışın Çok rahatlıkla bulabileceğimiz bir bitki. Çocukların ıspanağa verdikleri tepkinin aynısını vermeleri muhtemel bir nimet:)))  Köftenin içinde kullandığım pazı kesinlikle köftenin içinde ne koku ne de tat olarak anlaşılmadı.  Üstelik maydonoz lezzeti verdi. Sebze seçen yetişkinler içinde güzel bir alternatif.. İçine kullandığımız karbonat köftemizin pişerken küçülmesine ve sertleşmesine engel oluyor.. Kullanacağınız baharatların seçimi size kalmış..

Pilavımızdaki havuç inanılmaz lezzet verirken havuçlar rondodan çekildiği için en ufak bi göze çarpması söz konusu olmadı.. Velhasıl afiyetle yedik yedirdik.))




Pazılı Köfte



Malzemesi:

Yarım kg kıyma
1 demet pazı
2 dilim ekmek
2 çay kaşığı karbonat
1 soğan
tuz, karabiber,kimyon 
Yarım çaybardağı su

Yapılışı:

Pazıyı çon ince kıyıyoruz, Ekmekleri yarım çaybardağı suyla ıslatıyoruz, soğanı rendeliyoruz ve tüm malzemeyi yoğurup köfteler yapıyoruz. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizerek fırınlıyoruz..

.........................................

Havuçlu Bulgur Pilavı


Malzemesi:

1 büyük havuç (rondodan çekilmiş)
1 soğan veya 1 pırasa (arzu edilirse)
2 yemek kaşığı tereyağı
1 su bardağı bulgur
1 yemek kaşığı salça
Kaynar su  (Et veya tavuk suyu olabilir)
Tuz


Yapılışı:

Havuçları,soğanı,salçayı yağ ile biraz kavuruyoruz. Yıkadığımız bulgurumuzu ve 1 litreye yakın kaynar suyumuzu ilave edip tuzumuzu atıyoruz. Pilava arzu edilen kıvama gelmesi için kaynar su ilave edebilrisiniz.

Afiyet Olsun...

5 yorum:

kuzen dedi ki...

Halenze Z. Özlem Aydın Abla ne güzel şeyler yapıyorsun böle. bakakalıp yutkunuyor, takdir ediyor ve öykünüyorum, ne cici annesin öle.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok güzel olmuş canım. Ellerine sağlık, sevgiler...

buzlubadem dedi ki...

Ispanaklı köfte yapıyordum ama bunu denememiştim, hatta pazı hiç yemedim ben. Böyle yiyeyim bari, sizin çocuklar gibi :)

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,o köfteler beni şöyle bir sıçrattı yerimden:)
Nefis mi nefis gözüküyorlar..
Afiyet şifa olsun inşAllah..
Mutlu haftalar diliyorum..
Muhabbetle..

Disalce dedi ki...

devrem bunlar harika olmuş...çocukları bahane edip yapıp yapıp yemeli...:)