13 Şubat 2012 Pazartesi

Pırasalı Harf Şehriye Çorbası...




Lezzetli bi çorbayla haftaya merhaba.. Pırasanın çorba halini denedik. Evimzide en beğenilen çorbalar listesine girdi.. Geçen akşam içindeki harfler uğruna   2 tabak yiyen Hamza 2. tabak siparişini ''anne kelimelerim bitti harf alabilirmiyim '' diyerek verdi:)) Bu yaşlarda espri yapabildiklerini bilmiyodum:))  Şunu farkettim ki neşeli ortamlar çocukların iştahını açıyor. Eğer yemek esnasında çocuğunuzla güzel eğlenceli sohbetler yaparsanız yemek yerken kesinlikle sorun çıkarmıyorlar. Masal anlatabilir veya sevdiği şeyler hakkında konuşabilirsiniz..

Çorbamızı arpa,tel veyayıldız şehriye ile yapabilir küçük bebeklere de kolaylıkla yedirebilirsiniz..



Malzemesi:

1 çay bardağı harf şehriye (arpa,tel ve yıldız şehriye de olabilir)
1 ince kıyılmış pırasanın beyazı
1,5yemek kaşığı domates salçası
1 litre tavuk veya et suyu. Sade su da olabilir.
1,5 yemek kaşığı tereyağı
Tuz,nane..

Yapılışı:

İnce kıyılmış pırasamızı tereyağında hafifçe kavuruyoruz. İçine salçamızı nanemizi katarak birazdaha kavurup şehriyemizi,suyumuzu,tuzumuzu  katıyoruz. Kaynamaya bırakıyoruz. Çorba çok koyulaşırsa kaynar su ilave edebilirsiniz.

Afiyet olsun..
.
.


 

7 yorum:

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Vallahi ben bile bayıldım bu corbaya.Ellerıne saglık.Oglum kucukken nerelerdeydin:)))

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok güzel bir çorba ,hemde besleyici,sevgilerrrrr...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok hoş olmuş gerçekten. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

tugbatugba dedi ki...

ben bayıldım ama şu an harun emire yemek yedirmek kadar zor bir iş yok şarkılar türküler reklamlar çizgi filmler hiç biri işe yaramıyor çıkdırmak üzereyim...

buzlubadem dedi ki...

Hiç harf şehriye görmemiştim, çok ciciler :)

LaMa dedi ki...

cok guzel gorunuyor corba. Kaynar su mu kullaniliyor, normal su mu acaba?

O tabak bitecek dedi ki...

Lamam ben kaynar su kullanıyorumm..